Allowww, sorry la coz dah beberapa hari aku tak update blog ni.Tu ari aku sibuk sangat cari umah sampai tak teringat blog kesayangan aku ni.Hari Sabtu aku mai kerja ingat nak update, skali tu server down lak...seharian aku takde mood wat kerja. Ko tau apa aku buat?? Aku tibai main game pac man...ala yg benda bulat makan ngap ngap tu...best wooo...aku dah addict main benda ni..aku nengok member aku la main tak ingat dunia, pastu aku download lah...dua tiga version and then pilih mana yg paling best. Aku sebenarnya betul-betul tak bersemangat nak bekerja. Ni semua gara-gara duit lah.Ye lah, dulu masa aku study, aku ada blajar pasal motivasi pekerja..bagaimana seorang pengurus/bos harus motivasikan pekerjanya supaya lebih produktif dan semangat untuk kerja...caranya ialah...SISTEM GANJARAN. Maksudnya kita beri imbuhan yang menarik...macam bonus ke...buat family day ke..anything la...tapi aku jangankan ganjaran, gaji pon tarak....aku nak pi cari keje lain pon dah malas.Nak mencari pon kene pakai duit, nak bayor tambang bas..betul tak??..Ntah lah kaduk, aku bukan tak bersyukur...cuma aku terpikir mana silapnya.Aku ke yang silap pilih jalan idup aku?? Sebelum buat keputusan untuk kerja ni aku dah pikir abih2 risikonya, tak sangka lak ini jadinya.Aku ingat aku nak cari duit dulu sebelum sambung blaja.Rupanya duit tah kemana...bayang2 nak blaja pon tak de..
Aku ingat malam semalam, Yan call, dari jauh aku dengar semacam je suaranya.Dia bersedih sebab nak mula kerja.Katanya kerja ni bukan pilihannya..aku paham situasinya..aku cuba nak buat dia happy balik, tapi lain lak jadinya...tak sangka kata2 aku malam tadi buat dia marah...untuk pertama kalinya dlm persahabatan aku dengan nya selama lebih 20 tahun ni aku dengar dia meninggikan suara...maksudnya kata2 aku tadi keterlaluan..aku tak sengaja.Aku cuma bagi pendapat aku saja, dia tak leh terima...tu salah aku...tapi lepas tu dia mintak maaf, aku tak amik ati pon..bende kecik..tapi ada lah terasa berdegup jantung ni.Orang tengah bermasalah...aku pon kadang2 macam tu.Apa pun aku harap dia boleh jumpa jalan yg diidamkan sama seperti aku yang mengharap satu keajaiban berlaku hujung bulan ni....apa dia??...gaji masuk la..
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment