Monday, August 01, 2011

Salam Ramadhan Al-Mubarak to all Muslims!! Syukur, Alhamdulillah, yang dinanti-nantikan telah tiba. Bulan yg penuh rahmat, hadirnya dinanti-nanti, perginya ditangisi. Macam biasa, Ramadhan di sini takde bezanya dgn hari2 lain. Cuma aku je yg berbeza, muke lembik sokmo...lapar boleh ditahan, dahaga je...yg rasa cam terjelir je...Subhannallah...dahsyatnya aku puasa. sekarang tengah HOT summer...kering dan garing.
Bila datang Ramadhan ni antara topik utama di kalangan sahabat2 islam aku ialah.."apa menu berbuka ptg ni?" . Tu dia....makanan mesti best sbb nak kasik semangat berpuasa..ahahaha...salah tu..makanlah apa2, janji kenyang. Syukur kan. jadi sempena Ramadhan, aku cube nak update apa yg aku makan hari2..kebanyakannya aku akan masak..kalau beli pon aku update jugak. Nanti bila aku tua bole aku check..apa yg aku bedal selama duduk sorg2 kt jepun ni. Time tu tgk, badan cam org jepun ke cam org arab...hahahah..
First day menu Ramadhan ~
Dapat idea dari internet....sebenarnya aku mengidam chicken pie, tapi terjumpa resepi ni so aku try2 la. Kebetulan malam kelmarin aku menguli karipap dan siap buat apple pie. Bosan plus stress punye pasal....pukul 12 mlm aku uli tepong. So, baki pastry tu aku try buat utk quiche ni. Simple je korang...silalah try..nak resepi..kat internet banyak..aku buat tibai je tak ikut sukatan pon. Tengok bahan yg ada time tu..Ni je aku bebuka petang td...mlm ni aku makan karipap pulak..heheh.

No comments: