Alhamdulillah, selesai sudah puasa di siang hari, sempurna sudah solat terawih (yg paling minimum hehehe...) sekarang berehat sebentar sambil melayan drama Jepun Good life~Arigatou Papa~Sayonara. Sejak takde tv ni, life jd sunyi sepi. Tu yg cari drama online ni, supaya dapat dengar org ckp jepun hari2..agar tak ilang dr ingatan. Well...aku belajar bahasa jepun ikut tv dgn radio je...plus communication. Okay aku nak bagi tau apa menu berbuka untuk hari ini.
Day 3, Ramadhan~
Day 3, Ramadhan~
Okay resepi ni aku oter dari resepi asal. Actually asalnya ialah Ayam. Korang ingat tak ayam madu yg slalu ada kat kedai mamak tu? Haa...inila resepinya. Hari tu aku da tak tau nak masak apa, balik2 aku asik wat mi bandung je...sampai muak..tu yg browse resepi kat Rasa Malaysia website. Masa tengok resepi kat situ...aku tak dpt imagine yg tu resepi ayam madu macam kat kedai mamak, then aku browse resepi kat MyResipi, tgk bahan2 pon lebih kurang, tu yang aku try. Aku bagi resepi ni 4 stars la....sedapnya. Untuk sapa2 yg dah boring masak, balik2 ayam masak merah, nasi ayam, ayam kunyit la..cube korang try ni...sbb nak buatnya sgtlah senang.
Okay..yg ni aku baru je buat td..lepas solat magrib sementara nak tunggu isyak (org pas magrib bawak la ngaji2 ke...aku pi blender smoothie plak hihihi). So skrg tengah menikmatinya...Smoothie yg ni aku oter2..aku guna yogurt strawberry, fresh milk, blueberry & honey,then ice. Dalam kebanyakan smoothie resepi, aku tgk ada bubuh pisang...I don't like banana lembik2..I prefer pisang goreng ke, cekodok pisang or makan mcm tu aje. Disebabkan most of the recipes that I found have used banana in their smoothies..so I divided my smoothies by 2 ...1st, with banana and 2nd without banana. Naseb baik buat gitu...sbb yg ada pisang tu tk berapa nak lalu....yg 0 ni better. Sedap, serius. Tapi honestly, kalau compare smoothie dgn expresso or Mocha Ice blend or Cafe latte Ice blend...sedap lg yg kopi2 ni...heheeh...fiza je yg suka buah-buahan ni..I prefer coffee. So apalagi..korang bole cube kalau bosan2 tu...
1 comment:
akak..
smoothie minuman kesihatan ok! hahhaha janganla compare ngn kopi apa semua...hahhaha!
Post a Comment