Selepas sekian lama pegi lab, balik lab...pegi-balik..kini tiba masanya kami beramai2 duduk satu meja untuk bersantap. Welcome party again! Masuk sem baru, ada undergrad student join lab kami. Menjadi tradisi, mereka kami raikan. Sama mcm kes aku mula2 dtg dlu. Kalu dlu..aku makan je..tk yah pikir bape nak bayar..time ni aku la kuar duit jugak. Majlis di kedai yg sama, menu hampir sama cume berbeza rasa...tapi suasana kali ni lebih meriah dari sebelum2nya. Sebab apa?
1. aku duk kat meja hujung skali
2. dorg buat setiap sorg kene bercakap-introduced pd org2 baru
3. aku diberi peluang untuk bertanya tentang apa2 saja pada sensei
4. kali ni dorg sume "kampai" undercontrol...tak over
5. makanan & minuman sentiasa sedap dan habis licin
Tepat pukul 6 kami beramai2 kayuh basikal ke arah restoran. Dalam suasana yg sejuk2 ni...lembap2 selepas ujan lebat...suhu lebih kurang 13-17 celcius..seronok rupanya mengayuh malam2. Ni first time naik basikal lalu jalan besar. Kami start makan dr pukul 7 sampai 9 mlm. Diselitkan dgn perbualan serta lawak2 nihon...habis je makan2..kami ramai2 beredar ke kedai karaoke. kali ni kami sorong basikal sebab ada geng2 yg dtg naik keta, kemudian kene jln kaki.Tak jauh sgtla. Aku join saje nk nengok cane karaoke.....kelakar aku rasa. masing2 nyanyi lagu anime, cth..kamen raider ke apa..yg mcm ultramen tu tp naik moto besar hitam...pastu lg anime la paling byk. sebenarnya lagu2 ni sume rentak rancak...dgr dorg nyanyi ramai2 mcm lagu sorak aje..aku? tukang gelak...sbb tak tahan tgk video karaoke tu..ada yg pakai model murahan..belakon ala2 romantik tp tak jadi...selainnya aku tukang pukul alat muzik yg mcm kerincing tu..bunyi kecing kecing! hahaha...sebenarnya depa suh aku nyanyi..lagu madona..hahaha aku bukan minat pon..tp ada sorg kwn aku..dia cume tau lagu english La is la bonita tu...aku pun nyanyila...hahah..tobat..kelakar..aku takmo nyanyi dah..lepas tu aku da rasa migrain..sbb bunyi sgtla kuat..kalah kugiran kat kenduri kawen..sampai aku terlelap2 kat situ. tak tahan nk tunggu dorg abis nyanyi, sbb aku nengok masing2 galak tekan2 menu lagu tu..dlm ati aku ni..bila la nk berenti...semangat sungguh bdk2 ni..especially junior2 yg baru join ni..aku pun tgk jam da lewat sgt..aku mintak diri awal2...huhuhu..1st time kayuh beskal dekat pukul 1 pg....wpun mcm slmt..tp tobat..taknak da pi..aku bukan apa..dr kul 11 aku da tgk jam..kejap2 tgk jam..aku dok ingt dorg nak balik time2 12..tgk masing2 tak gerak. Aku pon sepanjang lelap2 tu sebenarnya pikir ayat nak menarik diri..takut dorg terasa ke apa..dorg ni kdg2 cpt terasa ati..tapi sbb aku ni pon bukan la dok nyanyi..lebih byk lelap dr nyanyi..maka aku balik dlu. Huh...ni pengalaman pertama...maybe next time..klu nk join kene habaq awal2..sampai kol 10 je..heheh..
1. aku duk kat meja hujung skali
2. dorg buat setiap sorg kene bercakap-introduced pd org2 baru
3. aku diberi peluang untuk bertanya tentang apa2 saja pada sensei
4. kali ni dorg sume "kampai" undercontrol...tak over
5. makanan & minuman sentiasa sedap dan habis licin
Tepat pukul 6 kami beramai2 kayuh basikal ke arah restoran. Dalam suasana yg sejuk2 ni...lembap2 selepas ujan lebat...suhu lebih kurang 13-17 celcius..seronok rupanya mengayuh malam2. Ni first time naik basikal lalu jalan besar. Kami start makan dr pukul 7 sampai 9 mlm. Diselitkan dgn perbualan serta lawak2 nihon...habis je makan2..kami ramai2 beredar ke kedai karaoke. kali ni kami sorong basikal sebab ada geng2 yg dtg naik keta, kemudian kene jln kaki.Tak jauh sgtla. Aku join saje nk nengok cane karaoke.....kelakar aku rasa. masing2 nyanyi lagu anime, cth..kamen raider ke apa..yg mcm ultramen tu tp naik moto besar hitam...pastu lg anime la paling byk. sebenarnya lagu2 ni sume rentak rancak...dgr dorg nyanyi ramai2 mcm lagu sorak aje..aku? tukang gelak...sbb tak tahan tgk video karaoke tu..ada yg pakai model murahan..belakon ala2 romantik tp tak jadi...selainnya aku tukang pukul alat muzik yg mcm kerincing tu..bunyi kecing kecing! hahaha...sebenarnya depa suh aku nyanyi..lagu madona..hahaha aku bukan minat pon..tp ada sorg kwn aku..dia cume tau lagu english La is la bonita tu...aku pun nyanyila...hahah..tobat..kelakar..aku takmo nyanyi dah..lepas tu aku da rasa migrain..sbb bunyi sgtla kuat..kalah kugiran kat kenduri kawen..sampai aku terlelap2 kat situ. tak tahan nk tunggu dorg abis nyanyi, sbb aku nengok masing2 galak tekan2 menu lagu tu..dlm ati aku ni..bila la nk berenti...semangat sungguh bdk2 ni..especially junior2 yg baru join ni..aku pun tgk jam da lewat sgt..aku mintak diri awal2...huhuhu..1st time kayuh beskal dekat pukul 1 pg....wpun mcm slmt..tp tobat..taknak da pi..aku bukan apa..dr kul 11 aku da tgk jam..kejap2 tgk jam..aku dok ingt dorg nak balik time2 12..tgk masing2 tak gerak. Aku pon sepanjang lelap2 tu sebenarnya pikir ayat nak menarik diri..takut dorg terasa ke apa..dorg ni kdg2 cpt terasa ati..tapi sbb aku ni pon bukan la dok nyanyi..lebih byk lelap dr nyanyi..maka aku balik dlu. Huh...ni pengalaman pertama...maybe next time..klu nk join kene habaq awal2..sampai kol 10 je..heheh..
2 comments:
Dlm byk2 mkn kat atas tu..mana yg sodapp?
Ikan tu...yg ada lemon. Ikan dia rasa sama mcm yg kita penah mkn dlu..terangkat hehe..
Post a Comment