Friday, January 28, 2005

Dah lama tak update...ada org boring baca aku punye blog sebab asik mende yg sama je tak tukar2. Maaf lah ye, aku tak sempat pun nak bukak blog ni, apatah lagi nak update. Hari ni aku dah lapang sket, lega sebab tesis aku dah hantar semalam. Semua dah beres, cuma ada lagi satu paper belum siap nak tulis. Ingatkan abis ni boleh la kemas2 barang ke, lepak2 ke, atau study tesis aku sket2...tp tak sempatlah. Kene buat jugak paper tu.
Sekarang ni pun aku tengah cari umah sewa kat tempat baru nanti. Setakat ni rumah sewa yg termurah aku jumpa, RM260 sebulan.Yang tak best nya, tuan umah tu Cina, nak deposit 2 bulan sewa, advance 260, dan deposit bil air n elekrik 160...total semua sekali RM940. Huhuhuhuhu....banyak cengkadak, banyak keladak betul!! Memang giler2 punye bisnes lah. Rasanya aku takde pilihan lain, sebab umah lain semua 300 ke atas. Aku nak duduk 2 org aje.Sekarang ni tgh ikhtiar cemana nak negotiate dgn tokeh tu.
Tak tau la apa perasaan nak pegi tempat baru. Sekarang belum rasa lagi, mungkin lama2 akan terasa sedey.Tinggalkan kawan2 yg dah lebih dua tahun aku kenal kat sini. Susah2 aku berkawan, akhirnya aku sorang2 jugak nanti. Rasa nak mulakan semua tu balik, payah.....ye la, nak cari kawan baru, nak berdepan dgn rakan2 kerja, dan sebagainya. Mesti mula2 kekok. Aku benci rasa kekok, sebab gaya macam org buduh. Tak bersemangat nak pegi sana...
Masa cuti raya aidiladha, aku balik kg dengan Een. Balik sini aku drive sorg. Masa tgh drive tu mcm2 aku pikir....setakat ni, aku dah pegi jauh. Selatan sampai lah utara.Bila pikir2 balik, endingnya sama je..aku sorang2. Dari sekolah, masuk U sampai lah dah nak keje. Kawan2 yg kita dapat masa mula2 tu...akan takde. Tapi aku haraplah, takkan lost mcm tu aje. Sekurang2 nya nak jugak dgr kabar berita. Baru dpt sorg lagi kwn baru, tp tak sempat nak berkawan2 lagi aku pun nak blah dari sini. Sedey lah...nampak nya aku kene start hidup baru. Uhh..malas222...

No comments: