Sementara menunggu draf tesis disemak, aku betulkan mana2 yg patut tesis aku ni, supaya mengikut format yg betul. Malangnya, lebih banyak mengelirukan. Kitorang kat sini disediakan template dalam bentuk CD, utk memudahkan kerja. Tapi yg geramnya, isi dlm CD tak sama dgn format yg ditulis dalam buku panduan. Huh...aku dah malas nak tengok, tp kene tengok jugak. Okla, tukar cerita pasal tu. Aku nak cerita tentang hari minggu sudah..
Sabtu
Aku, Jeno, Een, Akak pegi BJ...Diorang shoping..aku cuci mata je. Teringin nak beli tapi nak tunggu duit masuk. Sebenarnya, ikut Akak cari baju kurung. Dapat lah dia, kaler hijau epal..comelnya Akak pakai...sebijik cam epal..serius! Heheh...Sambil jalan2 tu..tengok2 jugak mana2 baju yg berkenan. Nanti cukup duit..datang balik,boleh beli! Dah puas jalan sampai pening2 kepala..singgah semayang, aku tido sekejap. Lepas tu pegi makan kat Telok Tempoyak. Huiii...best aahhh..aku penah datang sebelum ni dgn bdk2 lab..kali ni makan ikan bakar..ikan "kimchoo" yg jeno promote sakan. Best oo...aku betul2 tak larat, terlampau kenyang..lagipun minum air sampai 3 jenis, nescafe..laicikang, air kelapa (Een la..oder sampai 1 jag). Lepas makan perut bergelodak sakan. Dah penat makan, kitorang eksesais plak..marathon jalan kaki ke Pesta Penang. Huiii...penat jalan. Tapi lega perut. Ni dah kali kedua aku masuk pesta, sebelum ni dgn org lain, kali ni org lain.Saje masuk..ramai org, ramai sangat. mak budak bwk bdk2..bwk baby, kesian kat baby tgh tido..mak dia nak masuk jugak.Jeno nak main game..yg pusing2 tinggi tu..semua org tak larat , takut muntah..tapi aku mmg takut..takut tinggi, gayat.Kalau aku cramp kat atas sana, sapa nak tolong amik aku? Baik aku takyah naik kan?. heheh so jeno tak naik..balik tu dia termimpi2 main game tu. Balik pulak jam kat jambatan..masa tu ngantuk tak boleh nak cakap..asal ada lagu sedap kat radio..kitorg bantai melalak..sampai umah terus zzzzzzzzzz sampai tegak matahari.
Ahad
Sebab bangun pun hampir tengahari, maka..takde lah breakfast. Lunch terus. Pegi cari nasi goreng ayam dgn Tini.Lepas makan cari surat kabar, lama tak baca surat kabar, apatah lagi tengok berita. Kat umah baca surat kabar, tgk tv. Cerita tv pun tak menarik..tau-tau dah petang...keluar balik..pegi bandar..saje jln2..cari kasut Tini, dia nak gi interbiu. Aku pulak...mencuci mata..sampai malam..
Pekena char kuew teow..lama tak makan, dekat 2 bulan..huh, sedap hingga tak terkata, sampai terpaksa menunggu meja kosong baru bleh duduk. Sedap punye pasal, sanggup tunggu.
Kesimpulannya, hari minggu ni seronok berjalan. Akibatnya pada aku hari ni..sepanjang hari aku sakit kaki..aku rasa tegang kat tulang kering betis ni..pergelangan kaki dan yg tak tahannya, lutut. Sekarang ni pun ada lg. Kadang2 aku tengok kaki aku kembong...mcm org pregnant plak ;P
** Tini : Good Luck Intebiu esok...**
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment