Masih kenyang, kurang selesa nak wat kerja. Malam ni
makan kat luar, malas pulak nak masak. Hujan pulak tu,
tapi sebab nak makan, redah juga. Kat kedai makan
nampak ramai yg berbuka secara berkumpulan, family dan
kawan2.Seronok nye, bila makan ramai2.
Bulan puasa kali ni tak semeriah sebelum2 ni. Mungkin
sebab aku ada banyak keje yg tak beres, itu yg tak
terasa keseronokan berpuasa. Suasana nak sambut raya
tak terasa lagi. Tak mcm budak2 dlu2.Teringat kat
seseorang.....lama dah tak outing, makan2, window
shoping sama2. Last week dia call tanya bila nak
balik, plan nak jumpa, bleh shoping baju raya. Susah
nak ckp, bila nak bg hari dan masa yg tepat. Ada satu
rasa yg menghalang aku nak keluar dgn dia mcm dulu2.
Aku nak dia yang dulu, yg bukan dia hari ni. Aku tak
selesa bila keluar bertiga...bukan berdua mcm
dulu.Mungkin sebab tu aku mengelak nak keluar dgn dia.
Dua tahun lepas, bulan puasa, masing2 masih
single...utk pertama kali seumur hidup kami dpt
berbuka puasa sama2.Food court Maju junction...tempat
fav time tu.Waktu tu masing2 tak berduit sbb dua2 baru
kerja dan gaji pon jenis tersekat2. Tapi waktu itula
yg aku rasa paling seronok....makan2 sambil
borak2..hal2 perempuan. Kami berdua makan utk 3 org
punya makan. Balik pon lewat,tak dpt bas..sampai umah
kene sindir dgn mak sbb berani2 sgt. Masa tu berdua,
dia pun tido kat rumah aku...tak la takut sgt.
Heh, sekarang ni nak jumpa face-to-face antara aku dan
dia pun susah. Apatah lg nak bermalam kat rumah aku
semalam dua.Rasa nya tak dapat lah nak merasa mcm
tu...dia pun dah ada life sendiri, dan aku bakal ada
life sendiri...seorang diri kat Kuantan nanti.Huh! Tak
dpt nak bayangkan!
Sekarang ni, tak tau nak pegi ke tak jumpa dia? Tak
tau mcm mana nak ckp ...nak terus terang...aku nak
keluar dgn dia berdua saja. Tak ada org lain.Mungkin
ini peluang terakhir nak buat mcm tu sebelum dia
berpunya. :(
__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! Mail Address AutoComplete - You start. We finish.
http://promotions.yahoo.com/new_mail
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment