Eiuuwww...lama nya tak bukak blogger, tak update blog. Blogger dah berubah wajah, comel, kiut. Sejak akhir-akhir ni tak sempat nak update, tak de idea lagipun.
Apa ya nak dicerita kan? Oh ya...malam kelmarin, aku jumpa sorang kawan lama, Fiq. Kebetulan dia datang sini, pergi umah atuknya, melawat saudara sakit. Kami lepak kat kedai mamak dekat dengan umah aku ni. Macam-macam hal diceritakan...ye la lama tak jumpa dan dah lama tak contact. Masing-masing dah bawa haluan sendiri. Kebetulan dia tengah cari kerja aku pon bagitau yang Dr R nak pakai RO. Tapi dia tak mau, jauh katanya, heran gak ...budak lelaki tak tahan jauh. Katanya nak dekat2 Johor je..selidik punya selidik, dia nak kawen rupanya. Insya Allah tahun depan. Waaa...patutla tak mau jauh2, ada buah hati kat sana. Tahniah untuk Tawfiq, aku doakan sampai jodohnya nanti.
Cerita pasal kawen, aku dapat kad jemputan baru-baru ni. Suatu malam mak aku call, katanya ada surat2. Pertama, surat interview. Interview lagi? mmm...interview dgn SPA. Tahun lepas aku dah pergi tapi gagal. Kemudian aku isi borang tu lagi sebab tu dipanggil semula kot. Aku kata kat mak aku, dah ada kerja sekarang. Terpaksa lah tolak. Aku tau, mak aku pon nak anak dia duduk dekat2...tapi peluang yg satu tu datang dulu. Kita takleh tamak...mana yang ada, sebat je dulu heheh. Surat yang kedua ialah kad jemputan..rupanya dari Nan, housemate aku yang lama. Huh...nak kawen dah dia, tapi jauh la nak gi umah dia kat Chini, Pahang.Tapi teringin sangat nak tgk dia kawen. Lagipon dia dah bercinta sejak dulu lagi...pasangan yang ideal. Aku doakan Nan dan bakal suaminya bahagia. Aku pon harap ada peluang untuk bahagia macam kawan2 aku ni..muahaha...
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment