Pergi ke bank, keluarkan duit sebanyak mana yang patut. Untuk mak kat kampung aku da simpan siap2..sambil tu aku tukar duit merah jadi duit biru atau oarang biasa kata "duit pecah". Biasala..tu duit raya untuk anak sedara aku. Ini tahun pertama aku kene bagi duit raya, tahun lepas aku tak bagi pon sebab time tu belum bergaji. Tahun ni tak kan nak buat alasan cenggitu..ala..sesekali apa salahnya. Tak banyak pon singgit dua je. Diorang tu suma bebudak lagi..cuma 2 orang je yg dah sekola menengah. Yang tu kena "besar" skit la, kang diperlekehnya aku nih.
Lepas ke bank pergi ke kedai cermin mata.Azeno nak ganti cermin mata yg pecah. Ingat nak ganti jer..rupanya dia terbeli yang baru...dengan aku sekali terbeli jugak. Aku dah lama nak ganti spek lama aku, tunggu duit asik terlari budget aje. Kali ni buleh kut. Spek lama dah tersadai kat uma...aku tak pakai sebab cermin nya dah calar balar dan banyak kesan minyak. Aku tak suka pakai spek....rimas, tapi terpaksa. Lepas raya aku kene ajar kelas tutorial , so nak tak nak kene pakai jugak.
Lepas kedai cermin mata...singgah kedai kain, beli tudung. Raya ni aku tak beli baju raya pon tapi tudung raya aje. Baju dah ada...dah lama siap..ala baju dulu2 yang akak aku buat aku tak pakai lagi. Cuma satu kain yang Kz belikan aritu aku antar jahit. Dah amik pon. Ok, pandai akak tu jahit...murah lak tu..
balik ni aku kira duit yang dah keluar masuk....bakinya?? Tak sampai lagi bulan Dec aku dah abis suku duit untuk Dec. Haiiiya......lepas raya aku semput!
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment