Perut penuh dengan
laksa. Baru makan petang bersama-sama
Alqas dan
Kak Sit. Hari ni cuaca panas terik, sepanas hati aku masa berbaris nak beli makanan. Depan aku adalah 3 , 4 orang perempuan yg beli banyak kuih2..mungkin dia makan beramai-ramai kat opis (dorang ni staff kat school berdekatan). Tetiba datang lak kenalan dorang...
2 orang perempuan genit. Dorang sambil berborak2..sambil terus
cut line aku. Aku masih buat derkk je. Sampaikan adik yg jual tu bleh perasan
.."Akak dah potong akak tu.." (sambil menunjuk ke arah kami). Perempuan tu boleh balas
.."takde pisau pon." Huh!!! Bara betul aku..aku tengok muka Alqas, Alqas tengok aku. Kurang ajo punye perempuan. Plak tu nak beli kuih pon soh adik tu isikan dalam plastik.Bukan sikit..banyak...tu tak campur air yang dibungkus. Sepanjang pompuan tu tergedik kat situ...adalah 4 orang lain tengah nunggu nak bayo kat kaunter. Aku tak marah kalau dia menoleh dan berkata
" err...sory yek.." tapi itu yg dia kata..Leceh betul...kalau dekat umah aku ngan depa tu..nak aku pi sepak2 dorang. Jom Alqas!!
No comments:
Post a Comment