Tuesday, June 24, 2003



Freindship Remain And Never Can End...huh!! Ianya tak semudah dikata. Aku sendiri tak dapat nak menailai sejauh mana yang aku boleh pergi dalam hal ni. Kadang-kadang kita rasa diri kita terlalu banyak kurangnya tapi orang lain yg melihat kita nampak seolah-olah kita perfect! Dan juga sebaliknya....yang ni payah la sket..takut juga kalau situasi begini terjadi pada diri aku sendiri.

Aku baru terima emel Yan, cerita pasal kawan lama nya dulu..Remy. Sekarang Remy dah ilang...tak dapat dikesan..Cerita pasal tu aku mesti teringat dan terbayang diri aku sendiri. Aku teringat Ewa!!. Aku rindu waktu dulu-dulu masa undergrad....kemana je aku dan dia. Mana ada Ewa, di situ ada Che Ross (nama glamer masa undergrad). Makan bersama , kadang-kadang tu boleh kata sepinggan, minum secawan...menangis bersama (waktu kelas aku kene blacklist dengan Dekan Fakulti)...naik basikal pon bersama masa nak gi umah Kak Mun, bespren kitorang (dia dok kat palang, aku yang tukang kayuh). Cuma satu je yang tak sama...kami tak bersama-sama pon masa konvokesyen. Dia disana , aku disini..aku di depan dia di belakang..dan paling aku sedih...takde sekeping pon gambar dia dalam simpanan aku. Aku kurang sikit bergambar, lagipon takde kamera..silapnya aku masa konvo tu..aku tak sempat nak ajak dia bergambar..tapi dia sempat juga bersalam dengan mak dan kakak aku.

Ada juga silap aku..sebab nya aku sendiri. Yang tak pandai nak jaga hati kawan. Ego aku....tak pandai memaafkan orang. Tak besar mana pon salah nya, tapi ntah nape aku betul2 terasa waktu tu. 4 tahun bukan satu perkenalan yg singkat...macam2 hal boleh jadi. Nasik dah jadi bubur...bubur dah selamat ditelan pon..cuma satu, aku masih tak kenyang...(arghhhh!! mode lapar nihhh!!). Ewa pon tak jauh dari sini, skang kat Ipoh, jadi lecturer di Politeknik...alhamdulillah, aku je yg belum tentu masa depan ni.

Teringat satu kata-kata dari satu laman web .." siram racun di pohon persahabatan"..lebih kurang lah gitu..aku pon tak ingat sgt. Ermmm..aku ke tuh??

No comments: