Monday, May 12, 2003

Selesai sudah keje2 menulis aku tuh...sekarang ni ada kat Dr R...dia tengah review paper tu.Mintak2 beres la semua tu...tak kuasa lagi aku nak nengok...harap2 esok suma clear, aku dah ready nak balik ni. Tiket bas pegi balik pon dah beli...Rancangan waktu cuti?...mmmm tak tau lagi la..yg sure punye, ahad ni full ..tak leh kacau..opss..alamak lupa lak nak call dura, pasal nak pegi Kementerian Pendidikan Malaysia...apa lagi kalau bukan pasal scholarship aku yg dulu2 tu....aku tak tau la..sama ada nak terus berkhidmat dengan kerajaan atau pon keje sendiri. Masalahnya aku dah terikat dengan study kat sini..apa2 hal pon aku kene tanggung. Kalau tetiba kene saman...mmm??? Tu la yang kene pegi sekarang, sebelom tibanya surat saman tu..mana nak cekau RM 50K??? nak kene potong gaji bulan2 RM 300...banyak tu..kalo cam tu baik aku sambar kereta sebijik...tu la, padan muka aku..bijak sangat buat keputusan dulu..kan dah kene batang idung...nak buat macammana...dah tau kalau amik scholar ngan KPM mesti jadik cikgu politeknik...tapi amik jugak...Ye la, dulu aku pikir macam susah je nak dapat keje, kalo jadik cikgu pon kira ok..tapi skang ni lain plak..tak adventure plak keje jenis gitu..arghh..tak kira la...aku akan usahakan sampai menda ni setle..apa pon nak emel dura, kang bising plak minah tu.

No comments: